#learningbysharing

INTERNACIONALITZACIÓ

L'entrada en mercats exteriors per a empreses PIME, sovint és un dels principals reptes de supervivència, sobretot, en aquells sectors en què la crisi econòmica dels mercats locals ha deixat la demanda a nivells mínims.

Internacionalitzar-se és costós i requereix d'una estratègia per minimitzar els riscos que hi ha en la implantació en el mercat equivocat, o mitjançant el canal erroni.

En aquesta àrea de treball es concentren moltes accions d'intercanvi de coneixement en les que es comparteixen bones pràctiques, però també fracassos que han patit empreses del mateix sector, aprenentatge que permet iniciar l'estratègia d'internacionalització en base al coneixement d'empreses similars, que treballen amb productes complementaris.

La potenciació de les marques a nivell internacional, és un altre dels aspectes fonamentals d'aquesta àrea de treball, mitjançant l'organització de missions inverses de compradors, per donar a conèixer les empreses del clúster, les seves capacitats productives i els equips professionals que hi ha darrere cada marca. O bé la participació conjunta en fires internacionals, com és el cas de l'exposició conjunta a la fira Internacional del moble de Milà 2019.

RESPONSABLE D'ÀREA

JUNTAMarta Masdeu_Estiluz

MARTA MASDEU

Estiluz

PROJECTES DESTACATS

FIRA DEL MOBLE DE MILÀ

Fira Mila_ Internacional

La Fira del Moble de Milà, oficialment conegut com "Il Salone Internazionale del Mobile di Milano", és un dels esdeveniments més importants en l'àmbit mundial dins del món del disseny i l'arquitectura. El creixement exponencial que ha experimentat la fira, ha permès traslladar l'esdeveniment a tota la ciutat de Milà, convertint-la amb la Design Week.

Aquest any l'Habitat Clúster Barcelona, juntament amb 9 empreses del clúster (Arlex, Arquetypo, Bassols, Cosmic, El Torrent, Estiluz, Font Barcelona, Kriskadecor i RS Barcelona) i amb la col·laboració del CODIC ( Col·legi de dissenyadors d'interiors i decoradors de Catalunya) participem en una exposició fora del Saló dins de Brera Design Week, un espai sota la Marca Barcelona que compartirem amb BcD i que promociona l'Ajuntament de Barcelona i ACCIO.

missió inversa interioristes britànics

mission inversa uk_internacional

Diferents estudis d’interiorisme britànics van visitar Barcelona amb l’objectiu de conèixer tres empreses del  clúster fabricants de productes. Kriskadecor, Estiluz i Grassoler són les tres empreses que han concentrat les agendes dels interioristes britànics que han pogut visitar els seus showrooms, centres productius i projectes més rellevants.

L’agenda dels convidats combinava visites empresarials, activitats de teambuilding com un taller de Manual Thinking mitjançant aquesta tècnica de creativitat els participants van generar noves idees d’aplicació dels productes.

L’activitat coordinada i organitzada per l’Hàbitat Clúster Barcelona en col·laboració per Kriskadecor, Estiluz i Grassoler va comptar amb suport d’ACCIÓ.