#learningbysharing

L’adaptació al canvi protagonitza la 5a Immersió Estratègica d’HCB

El mercat és extraordinàriament dinàmic. Canvien els models de negoci, les estratègies, els consumidors i els productes. I canvien a gran velocitat. Però com s’han de preparar les organitzacions per competir en aquest entorn? Trobar la resposta era l’objectiu final de la 5a Immersió Estratègica, una trobada que va aplegar a prop d’una quarantena d’empreses.

Fins a 62 persones, representants de 37 empreses diferents, es van trobar durant dos dies a Santa Coloma de Farners per reflexionar sobre les noves estratègies que han de desplegar per adaptar-se a un entorn que canvia cada cop més ràpidament.

La sessió va començar amb un viatge del canal tradicional al canal online, que va presentar Santi Ballart, un interiorista que s’ha especialitzat en gestió empresarial i màrqueting. Ballart va demostrar amb dades que vendre per Internet no és una opció, sinó una obligació, i va donar algunes indicacions essencials per obrir un nou canal de vendes online. La xerrada es va complementar amb l’exposició de diversos casos reals de la mà de Maurici Badia, CEO de Hannun;  i d’Albert Giró, Marketing and Communication d'ITEM INTERNACIONAL.

La jornada va continuar orientant la mirada cap a l’àmbit dels recursos humans, el principal factor de canvi a les organitzacions. L’exposició inicial va anar a càrrec de Mario Álvarez i Roser Soler, directius d’ePeople-C, una consultora especialitzada en ajudar a les persones amb càrrecs executius a liderar la innovació i el canvi a les seves respectives organitzacions. Aquest workshop es va centrar en la disjuntiva que tenen les empreses entre desenvolupar talent propi o contractar-lo fora. Álvarez i Soler van promoure un marc que facilita la presa de decisions davant d’aquest escenari tan habitual.

Encara dins d’aquest àmbit, Jordi Serrano va fer un exercici d’abstracció en el temps per entendre com les empreses hauran de replantejar la manera de treballar dels seus empleats en un futur no gaire llunyà, i com hauran de gestionar els recursos humans en aquest nou escenari. Jordi Serrano és consultor i soci fundador de Future for Work Institute, que actua com observatori independent, comunitat d'aprenentatge i "think tank" en relació a les tendències i innovació en els RRHH.

Diverses empreses van participar en la taula rodona posterior sobre el talent com a factor de canvi: IDNEO, amb el seu director de Recursos Humans Artur Opi; TALMAN GROUP, amb el seu Soci Fundador Ignasi Rafel; NETQUEST, amb la Chief People Officer Pilar Bono; ZOETIS, amb el Supply Chain Operations Jordi Mampel; i el propi Future for Work Institut fundat per Jordi Serrano.

La 5a Immersió Estratègica la va tancar una convidada molt especial: Maria Petit. Aquesta dona va quedar cega amb 17 anys després d’un greu accident. Però gràcies al seu esperit de superació ha refet la seva vida i treballa en una important firma del sector de la moda que es preocupa per la sostenibilitat dels productes. La Maria va compartir la seva experiència amb els assistents i va explicar el projecte Ulleres de sol que ha impulsat per millorar el món que ens envolta.

 

Assemblea General i treball en equip

Durant aquestes dues jornades de treball es va celebrar l’Assemblea General, en la que els associats van aprovar els comptes anuals i van validar els projectes presentats per la Junta Directiva. També es va aprofitar l’oportunitat per realitzar una activitat de team building basada en l’àmbit culinari i gastronòmic que va servir per cohesionar l’equip.

Comparteix!