• L’empresa preveu cinc milions d’euros en facturació després de l’entrada en billars

    Especialitzada en mobiliari d’oci, RS Barcelona viu una nova etapa amb el salt al mercat dels billars. Després d’anys centrada en futbolins i ping-pong, sempre amb una aposta decidida pel disseny i la qualitat, el pas serveix per a respondre al que demanen els clients, entre els quals tenen el Barça, el Madrid o la FIFA en l’esportiu i WeWork o Linkedin en l’empresarial. “El mercat et va conduint”, explica Rafael Rodríguez, conseller delegat i al capdavant de tot amb Sergio, el seu germà. Són la segona generació de l’empresa, que va muntar el seu pare en 1975 com a taller de matrius i peces per a uns altres.

    L’aventura actual va començar gairebé com a experiment a la fi dels noranta. Van crear un futbolí per a exteriors, però no va acabar de generar interès. Sense decaure, li van donar una volta, van crear una versió de llar i en el 2002 ho van començar a comercialitzar. L’enlairament va arribar quan el van portar a la icònica Vinçon, on va ser un èxit. “Però la nostra activitat principal era fabricar productes metàl·lics…”, aclareix Rodríguez.

    Creixement

    Nascuda com a taller de matrius, compta amb el Barça, el Madrid, la FIFA i WeWork entre els seus clients

    El canvi definitiu ve amb la crisi, quan la subcontractació es va desplomar. Va tocar reinvenció. L’empresa va apostar pel disseny i producció pròpia. L’aposta va sortir bé i la gamma de futbolins és avui el més venut, amb variants personalitzables, com els jugadors. Després ha anat creixent amb taules de ping-pong, billars i mobiliari que dissenya amb tercers. Perquè s’atreveix amb tot: “Volem ser transversals, no encasellar-nos en els mobles”, diu. Per aquest motiu hagi llançat una bossa de platja inspirada en una xarxa de pesca. El tradicional, renovat.
    També es respira el seu toc en els tamborets per a les taules o els penjadors fets amb jugadors de futbolí. No és bogeria passatgera: la idea és xopar de disseny el més comú. “Des del principi vam saber que disseny i funcionalitat havien de definir-nos”, apunta. La qualitat és una altra dels senyals. “Volem que el client gaudeixi, que el producte sigui part de la seva vida”, explica. La clientela va de particulars a clubs, grans cadenes, arquitectes, interioristas i empreses d’espais de treball.

    A Olesa

    Invertirà 3,5 milions en una nau de 8.500 metres quadrats per a agrupar l’activitat

    RS Barcelona va facturar 4,3 milions en el 2018 i preveu arribar a 5 milions aquest any. Espanya suposa el 5% de les vendes: exporta a uns 40 països, amb els Estats Units, Anglaterra i França al capdavant. El mercat americà és el que més alegries dóna i l’any que li donarà una altra empenta després de crear una filial. Allí, gràcies a un acord amb una gran distribuïdora, arriba a 200 establiments.

    L’empresa compta amb 28 persones, la meitat en l’oficina de la Ciutat Comtal, just damunt de la seva botiga. Compta amb un taller i un magatzem a Viladecans, després de vendre el d’Abrera, i la seva idea és agrupar tot a Olesa en un any, en una nau de 8.500 m2 en la qual invertirà 3,5 milions per a continuar creixent. Que el joc no pari.

 

 

Font:LUIS FEDERICO FLORIO, BARCELONA LA VANGUARDIA

Comparteix!