La Guía práctica para reorganizar las oficinas y entornos laborales és una eina per a totes les organitzacions que estan pensant en com han de ser i quina funció han de fer les seves oficines a partir d’ara. Aquest document, que es pot descarregar gratuïtament, dóna totes les claus per reorganitzar les oficines i transformar-les en espais atractius, eficients i saludables.

 

Barcelona, 6 de maig de 2021 – Com han de ser les oficines post-pandèmia? Habitat Clúster Barcelona ha llençat aquesta pregunta als responsables de les més de 60 empreses que formen el clúster i a alguns dels millors especialistes del país en disseny d’espais col·lectius. I l’opinió generalitzada és que no seran igual que al febrer de 2020. La irrupció del teletreball comportarà que els entorns laborals hagin de ser molt més flexibles i orientats al treball en equip i no a les tasques individuals, o dit d’una altra manera, anirem a l’oficina a impulsar projectes i a resoldre problemes, però no a fer informes davant d’un ordinador. De fet, les respostes obtingudes han estat tan valuoses que s’han convertit en la base de la Guía práctica para reorganizar las oficinas y entornos laborales.

Aquest document s’ha elaborat a partir de la reflexió compartida entre les empreses del clúster i de les aportacions dels docents d’LCI Barcelona. Concretament s’ha comptat amb la col·laboració d’Ana Garcia i Pedro Coelho, arquitectes i professors del Màster Oficial en Disseny d’Interiors Experiencial.

La guia està disponible gratuïtament a la pàgina web d’Habitat Cluster Barcelona i inclou un recorregut per la història dels entorns laborals, una anàlisi de com les empreses del clúster s’han adaptat a la pandèmia i una visió de com seran les oficines en el futur immediat. En aquest punt la guia explica fins a quin punt seran necessàries les oficines i planteja vuit aspectes que cal tenir en compte a l’hora de repensar els espais de treball corporatius, incloent les oficines domèstiques, és a dir, els espais des d’on els empleats poden teletreballar.

Finalment, la guia presenta les empreses especialitzades que poden atendre les necessitats derivades de la reorganització d’aquests entorns laborals i que compten amb l’aval del clúster.

El president d’Habitat Cluster Barcelona, Sergio Záforas, explica que la idea del projecte va sorgir de la pròpia necessitat: “Vam constatar que les empreses que formen el clúster compartien els mateixos dubtes sobre com havien de ser les oficines del futur immediat, i vam decidir transformar-los en un contingut d’alt valor afegit útil per a totes les organitzacions”. El resultat és aquesta Guía práctica para reorganizar las oficinas y entornos laborales que segons el president del clúster “arriba en el moment més indicat” i ha animat a tothom a llegir-la i seguir-ne les recomanacions “per fer les nostres empreses més competitives”.

La guia no hauria estat possible sense la col·laboració de Casals Ventilació, Estiluz, iGuzzini, Gabriel i HobbyFlower. També s’ha rebut el suport i la col·laboració de LCI Barcelona i d’ACCIÓ.

 _______________________________________

Per a més informació i material de premsa:

Cristina Castillo | Marc Redorta

cristina.castillo@hcb.cat | mredorta@gmail.com

+34 685 107 960 | +34 638 738 217

Comparteix!